zaterdag 25 mei 2019

week 32

Deze week starten we met 2 'dit ben ik'-boekjes van onze jarigen van de week. Aaron en Oscar stellen deze trots voor.


Daarna gaan we onze balvaardigheid oefenen met een parcours met verschillende oefeningen.




Als IZW maken de oudste kleuters met materialen die ze in de natuur vonden een werkje rond gevoelens.



Met Mayt├ęs zeemeerminnen wordt een watertafeltje gemaakt.

Voor het forum werken enkele jongens mee aan het opstellen van een powerpoint over het winterkoninkje.

We vieren feest voor Oscar en gaan naar de speeltuin en voetballen.









Verder in de hoeken: 
smartgames
Rune stelt zijn auto voor. Hij wil met enkele kleuters aan de tekentafel de auto natekenen:

Celle brengt een lottospel mee met verkeersborden. Ik vraag hem of hij de betekenis kent van 1 of meerdere verkeersborden. Ook de andere kleuters spelen hierop in en beginnen borden te beschrijven en te zeggen wat ze betekenen volgens hen. Er wordt gesproken over driehoeken, ronde en vierhoekige borden, ze beschrijven welke kleuren ze hebben en welke tekening erop staat...
Vrijdag gaan we op buurtwandeling op zoek naar verkeersborden. We moeten niet ver stappen voor we al de eerste borden zien. Vlak aan onze schoolpoort staan deze borden:

We wandelen verder en zien om de paar meter wel een nieuw bord. We tellen na enkele minuten hoeveel borden we al tegen gekomen zijn. Het zijn er al 12!
We bespreken per verkeersbord wat ze volgens ons betekenen. Ook letters en woorden worden op de borden herkend. 



de tekeningen op de verkeersborden lijken soms ook op letters.
 Verkeersborden zijn er in verschillende vormen, groottes en kleuren. Aan wiskundige begrippen geen gebrek!


Is dit een verkeersbord?

bordjes van de straatnamen: verkeersborden of niet?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten