zondag 22 december 2019

De laatse week van 2019

we blijven bouwen... 
Feest voor ROBIN die wordt 5jaar!

zingen en blazen maar!
stamtaak de boerderij: dat is veel werk maar ook knuffeltijd.


voorbereiding: regenboogvis

en zijn vissenvrienden:
schubben tekenen
gezellig samen spelen


stamtaak: de boerderij,
taalhoek: verrijken met vingerpopjes rond de zee, dat leverde mooie verhalen (en foto's)





























mayté bracht een ontdekbak rond de zee mee..


racebanen in de maak.

magneetvissen (in het klein)
ook Nette en Lenn maakte een mooi verhaal rond diep in de zee.


een woensdagvoormiddag in de klas: 
Mama Elke bracht haar professionele schminkkoffer mee en bracht ons daarmee allemaal in kerststemming!




Renee had zelfgemaakte kerstmanstokpopjes mee... poppenkasttijd!

de resultaten van de schminkkoffer




Ik bracht nog meer pakjes mee...
we wegen, voelen, schudden en raden erop los.


kamiel bracht een zeeboek mee... jef ging met dierenbak op zoek of het boek wel volledig was. :)
Poppenkast .. achter de schermen is het een en al plezier!

vrije interpretatie: de kerstboom!
vrije tekst met zwart tekenpotlood van Rune.
kerstbomen nabouwen
we blijven verder de pakjes besnuffelen.
rollenspelen in en buiten de poppenhoek:

ik stel mijn stad voor:
ik stel mijn zelfgemaakte houten kader voor:
ik stel mijn appartement voor:
pakjestijd! eerst veel wiskunde erin en dan samenwerken om ze open te maken..
hoeveel kinderen kunnen er 1 pakje:
van groot naar klein
pakjes met hetzelfde papier ingepakt
pakjes met en zonder strik
samenwerken per 2: welke doen we open?
Raden en opendoen!











de buit: 2 stickerblaadjes, een tekenpotlood, makedo, een kartonnen speelhuis, een kleiset, een puzzel, rijgspel, magneetspel, taal en rekenspel, monsterwasspel, een loep.


probeer samen een pakje te openen.
we gaan het werk met nieuw en oudspeelgoed









Geen opmerkingen:

Een reactie posten