vrijdag 23 oktober 2015

week 7 en 8

Deze keer mogen de kleuters vertellen wat we allemaal deden:

Luciany deed haar ideetje van de week. We moesten een kaartje hebben dat al geplooid was, toen mochten we erin schrijven met plakletters en tekenen.
Ik heb een circus getekend en ik heb 'bal' erbij geplakt. ~Ward





Holly had kastanjes mee, het zijn tamme. Zita heeft verteld dat ze die thuis gegeten had. Wij gingen dat ook doen. Ik ging met een mes kruisjes zetten in de kastanjes, omdat ze dan makkelijk kunnen poffen in de pan
 dan Moet er boter in de pan en dan de kastanjes.De kastanjes waren lekker. ~ Nelis





Marie leert ons om schildpadjes te maken met kiwi en druifjes als ideetje van de week. Marie had het goed getoond hoe het moest. Ik vond leuk en lekker. De kiwi was het lekkerst. ~ Solara










Ik had een nieuw onderzoekje: "Ik weet niet hoe de eerste mensen op de wereld zijn gekomen."
Nel zei dat God, een meneer in de hemel, Adam en Eva gemaakt heeft.
Ik wist dat mensen vroeger apen waren. Daarna werden ze mensapen en dan mensen ~ Ward



We vonden op de computer een filmpje over Darwin. Die is met zijn schip ver op reis geweest, naar overal. Hij heeft andere diertjes gezien die hij in Engeland nog niet gezien had. Hij ziet dat de diertjes hun aanpassen aan de omgeving. 
In een liedje met een gekke meneer zien we dieren:
Er waren eerst zeedieren, daarna kruipen ze uit de zee, dat zijn reptielen. Daarna waren er zoogdieren en dan mensen na de apen. ~ Ella





Ik heb mijn museum van mezelf mee genomen. Daar zat mijn fluitje, een foto van op skireis, mijn aapje en mijn schudbolletje van papa op reis in. Maaike heeft me geholpen met de spullen juist (=chronologisch) leggen. ~ Jule



We hebben een rijmspel gespeeld. we mochten draaien en dan rijmen. ik kan al rijmen: pan- ran ~ Ida


Onze stamtaak is papiertjes beneden oprapen. We hebben veel vuil gevonden, dat is niet goed. De kindjes moeten het in de vuilbak doen. koekenpapiertjes moeten in de restafval. plastieken flessen moeten in de blauwe bak. Ons vuil van de fruitjes moet in de groene bak of op de compost. ~ Zita


Dit boekje is een verhaal over vuilnisbakmakkers. ~Alexander

Ik heb mijn museum voorgesteld. Er zitten foto's, een deken en ook nog een handdoekje van toen ik klein was in. Ella en Ida hebben mij geholpen. ~ Luciany






Ik heb gewerkt aan een parelwerkje. Het is leuk. Ik speel liefst in de poppenhoek van grote zus. ~ Ona

Het is vandaag dag van de jeugdbeweging. Ik ben bij de chiro, samen met Ward. Ik zit bij de prutskes. We spelen op de chiro leuke spelletjes. ~ Ella
Wij zijn op de computer aan het werken. Ward typt een woordje en dan moet ik het nadoen. Daarna wisselen we om. We deden al ona, zita, bal, bol, mama, papa,..al veel woordjes. Het is leuk~ Marie


We waren woorden aan het typen. Het was moeilijk om de letters te vinden. ~Holly
We hebben man geschreven en nog andere woordjes. Het was leuk en met mooie letters. ~ Alexander

Geen opmerkingen:

Een reactie posten